fredag 30 maj 2008

Möten

Sommaren är verkligen här och jag tror det gör de flesta av oss lite extra pigga och glada. Ovillkorligt så stämmer stereon upp mer och mer i baktakt, berberekryddat lammkött hamnar på grillen med grönsaker och en slags inre harmoni infinner sig i blandningen av fågelkvitter, grilldofter och äppelblom. Något som också hör sommaren till är alla roliga festivaler, en plats inte bara för musik utan även möten, och det har sannerligen blivit många glädjande och varma möten genom åren. Bröder och systrar, musiker, arrangörer m.m.

I år är det osäkert om vi lyckas ta oss ner till URF08 (av flera orsaker) men vi ska verkligen försöka. Sitter här och minns tillbaks och med ett litet leende på läpparna så tänkte jag posta några bilder ifrån tidigare sommrar, tidigare möten, fantastiska människor.






6 kommentarer:

Anonym sa...

Är de inte Groundation jag ser på bilden längst upp. Mitt absoluta favvo band :)

Dangereux sa...

Jo det stämmer bra Sleepaz. Det där är Harrison Stafford med Papa Dan :)

Anonym sa...

Groundation är så grymt feta. Måste nog se dem live nångång tror jag.


Är det inte Dan Carlos längst ner också?

Dangereux sa...

Nepp,
Det är Cedric Myton ifrån Congos. :)

Anonym sa...

Ja just det. Hade mina aningar om det.

Det är han som har som extremt ljus röst va. Gästsjunger även på "Herbron gate" skivan med Groundation?

Dangereux sa...

Stämmer bra! Bless